15 January 2015

Kecewa lagi... Cycle December 2014

Assalamualaikum.

Hari ini dah masuk CD-3 untuk cycle baru. Agak kecewa jugak sebenarnya. Ingatkan ada berita gembira la bulan ni, rupanya belum lagi. Sebab apa? masa hujung2 cycle, suhu agak lambat untuk drop. So, mungkin ingat ada chance la kan. Tapi nak buat macam mana, kena positive sebab bak kata seseorang, nasib baik datang period daripada tak datang lansung. Kan??

Oke, last cycle punya chart:


1.  Pada CD-4, suhu naik agak mendadak tiba-tiba sebab on that demam.

2.  Untuk cycle ni, O-day (ovulation) pada CD-15. Lepas je pada hari CD-15, terus suhu spike. So, memang confirm la dah ovulate kan. Dengan tanda2 ovulate pun dah terasa. BD

3.  Nampak simbol '#' tu, maknya ada tinggalkan note. Sepanjang hari yang ada tanda hashtag '#' tu, ada ambil V-sireh. Next time akan review pasal ni sebab nak cuba untuk beberapa tempoh masa dulu untuk tengok keberkesanan.

4.  Last 2 days pada hujung cycle, tengok suhu mendatar je, pada 36.6 darjah celcius tapi pada CD-27 macam dah spotting. Tapi tak banyak. Keesokkan hari nya spotting juga. Menunggu juga dan memang dah agak la period is on the way. Masuk je senja, terus turun darah. So, I decided to tick on menses (light flow) walaupun darah turun petang.

**setelah ber-BBT untuk 5 chart dah, dapat agakla waktu bila ovulation, berapa panjang cycle dan keadaan CM (cervical mucus/ lendiran faraj). Cuma yang belum paham, turun naik suhu. Ok lah.

~until next post~

No comments:

Post a Comment

Beautiful word is recommended here ;)